تجربه واقعی بازدید از اسکله وان در وان

باد رقصان بر گیسوهایم میزد و آفتاب خجسته‌ای در آسمان وان تابانید. من، گردشگر خسته از دغدغه‌های روزمره، قرار بود در این سفری ماجراجویانه به دور دنیا، در دل تاریخ و فرهنگ غنی شهرها گم شوم. انتخابم به سمت وان، شهری با تاریخی ژرف و زیبایی‌های طبیعی فراوان افتاد.

سفرم به وان، شهری که در شمال شرق ترکیه، در کنار رودخانه معروف مرزی «مردک» واقع شده بود، مملو از جاذبه‌ها و دیدنی‌های جالب بود. از همه این مکان‌ها، اسکله وان یکی از جاذبه‌هایی بود که به ویژه توجه من را به خود جلب کرده بود.

صبح زود، با دسته‌های کوچک قایقی، به سوی اسکله حرکت کردم. در اینجا، آرامش و تاریخ با یکدیگر هم‌آغاز شده بودند. قایقمان با لرزه‌های نرم رودخانه را در اندازه‌هایی کوچک از اسکله به گذراند. من از فرصت استفاده کردم و با نگاهی به دور و جلو، از زیبایی طبیعت اطراف لذت بردم. کوه‌های سبز و پوشیده از ابرها، آبی لطیف رودخانه که در آغوش طبیعت فرسوده جریان داشت، و آسمانی که به تدریج از رنگ آبی به نارنجی می‌پیوست.

رسیدن به اسکله وان همچون ورود به درونی از داستان تاریخی بود. این اسکله، یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین اسکله‌های جهان بود که به دوره سلطنت خاندان اورارتیان (Urartians) در سده ۹ قبل از میلاد باز می‌گشت. از آن زمان گذشته بود و اسکله به عنوان علامتی از تجارت، اقتصاد، و زندگی روزمره مردم وان شناخته می‌شد.

وقتی که به اسکله نزدیک شدم، احساس کردم که در گوشه‌ای از تاریخ قرار گرفته‌ام. ستون‌های سنگی بازسازی شده از دیوارهای اصلی اسکله به من این امکان را می‌داد که به دلخواه در گذشته بازگردم و تصور کنم چگونه این مکان در آن زمان زندگی می‌کرده است.

از بالای اسکله، منظره‌ای چشم‌نواز از شهر وان و اطراف آن پدیدار شد. خورشید که به تدریج به سمت غرب می‌رفت، نور خاصی به این شهر با تاریخ وفادار می‌افکند. زمین‌های کشاورزی، خیابان‌های پر از بازارها و مردم، و رودخانه‌ای که به تمامی این زیبایی‌ها شاهد بود.

با گام‌هایی آرام، از این اسکله تاریخی پایین آمدم. تجربه‌ای بود که به من امکان آگاهی از فرهنگ و تاریخ این ناحیه را داد و همچنین یک احساس عمیق از ارتباط ما با گذشته و جایگاهی که از آنجا به دنبال آینده حرکت می‌کنیم.

سفرم به وان، با بازدید از اسکله تبدیل به یک سفر در زمان شد. اینجا، در هم آغاز شده بودم و در هم پایان می‌یافتم. اما این تجربه، خاطراتی را در دل من گذاشت که همواره به یادم خواهد ماند، و این سفر، مثل یک داستان بلند، دروازه‌ای به دنیای گنجینه‌های تاریخی و طبیعی وان باز کرده بود.

تذکر مهم: محتوای ارائه شده در قسمت تجربیات کاربران و سفرنامه‌ها، توسط کاربران و خوانندگان محترم تریپ لایک نوشته شده و ما هیچگونه دخل و تصرفی را در آنها به عمل نیاورده‌ایم. با توجه اینکه سلایق افراد عموما با یکدیگر متفاوت است، هر فردی پارامترها و معیارهای خاص خود را برای تعریف یک تجربه سفر خوب یا بد دارد. لذا پیشنهاد تریپ لایک این است که اینگونه مطالب را صرفا به دید یک راهنمای کمکی مطالعه کنید و چنانچه قصد سفر به مقصد مورد نظر را دارید، حتما از کارشناسان و مشاوران خبره استفاده بفرمایید. همچنین شما هم اگر تمایل دارید تجربه خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید، می‌توانید به بخش سفرنامه من مراجعه بفرمایید.

شادی رضایی

از دوران کودکی عاشق سفر کردن بودم و دوست دارم وقتی درباره مکان‌های دیدنی دنیا محتوایی تولید می‌کنم، عشق حاصل از اون رو به شما هم منتقل کنم. امیدوارم از مطالعه مطالب من لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا