

خبرگزاری آسوشیِتد پرس
آدری مکآوی
نامزد مردی که در یک کشتی تفریحی درگذشت، دادخواست خسارت ناشی از مرگ ناحق علیه رائل کارابیان ثبت کرده و ادعا میکند این شرکت بهسهلانگارانه حداقل ۳۳ نوشیدنی الکلی به او سرو کرده و پس از آنکه خدمه او را به زمین انداختند و با تمام وزن بدن خود بر روی او ایستادند، مسئول مرگ او بوده است.
دادخواست کونی آگیلار بهدلیل مرگ مایکل ویریگل، درخواست خسارات نامشخص و محاکمه توسط هیئت منصفه دارد. رائل کارابیان فوراً به ایمیل درخواست اظهار نظر که روز سهشنبه ارسال شد، پاسخی نداد.
طبق اظهارات دادخواست، آگیلار و ویریگل در زمان مرگ ویریگل در دسامبر ۲۰۲۴، در سفری دورگرد از لسآنجلس به انسنادا، مکزیک، به همراه سایر اعضای خانوادهشان، از جمله پسرشان که مبتلا به اوتیسم بود، حضور داشتند.
به گفته دادخواست، اعضای خدمه کشتی Navigator of the Seas بیش از دو دوجین نوشیدنی به ویریگل سرو کردند؛ پس از آن او گم شد و هنگام جستجوی اتاق خود دچار اضطراب شد. در همان لحظه، خدمه او را به زمین انداختند و با کل وزن بدن خود روی او ایستادند، همانطور که دادخواست بیان میکند. آنان ویریگل را بهطولانیمدت در وضعیتافتاده محدود کردند، پشت و تنهاش را فشردند و تنفس او را مختل کردند.
به درخواست کاپیتان، خدمه داروی آرامبخش به ویریگل تزریق کردند و او را با گاز فلفلی اسپری کردند، به گفته دادخواست.
این درمان منجر به نارسایی تنفسی، ایست قلبی و در نهایت مرگ ویریگل شد، دادخواست ادامه میدهد.
پزشک قانونی شهرستان لسآنجلس مرگ ویریگل را بهعنوان قتل طبقهبندی کرد. وی اعلام کرد که ویریگل بهدلیل تأثیرات ترکیبی خفهشدگی مکانیکی (زمانی که نیرویی یا شیئی مسیر تنفس را مسدود میکند)، چاقی، بزرگ شدن قلب و مسمومیت الکلی درگذشت.
دادخواست بیان کرد که اعضای خدمه نباید الکل به ویریگل سرو میکردند، چرا که او «نشانههای واضح بصری مستی» را نشان میداد و این بیاحتیاطی آنها محسوب میشود.
دادخواست اشاره میکند که قوانین عرفی دریایی شرکتهای حملونقل مانند رائل کارابیان را ملزم میسازد تا «نظارت و کمک به مسافرانی که احتمال دارد رفتاری خطرناک برای خود یا دیگران انجام دهند» را به عمل آورند.
به گفته دادخواست، رائل کارابیان همچنین حق خود برای قطع سرو الکل به ویریگل بهمنظور محافظت از جان او را اعمال نکرد.
بهعلاوه بر این، شرکت افزوده است که کشتیهای این شرکت عمداً طوری طراحی شدهاند که ایستگاههای سرو الکل در «هر گوشه و کنج» موجود باشد و شرکت «تا حداکثر ممکن، مصرف الکل را تشویق و تسهیل میکند».
دادخواست اظهار داشت که پرسنل پزشکی حاضر بر کشتی از تحصیلات، گواهینامهها، تجربه و مهارتهای لازم برخوردار نبودند و شرکت در آموزش صحیح خدمه برای ارزیابی زمان توقف سرو به مسافر کوتاهی کرده است.
دادخواست در روز جمعه در دادگاه فدرال میامی اقامه شد، جایی که رائل کارابیان، دومین شرکت بزرگ جهان در حوزه کشتیهای تفریحی، دفتر مرکزی خود را دارد.



