سازمان امنیت داخلی (DHS) میگوید برنامهای برای رفع کمبود سازندگان کشتی در ایالات متحده دارد.

بهگفته سندی از وزارت امنیت داخلی، ایالات متحده میخواهد در رقابت برای عبور از قطب شمال پیشقدم چین شود و هشدار میدهد که کمبود سازندگان کشتی در ایالات متحده میتواند این تلاش را مختل کند.
وزارت امنیت داخلی در سندی با عنوان «برنامه توسعه نیروی کار ملی آمریکا برای همکاری در زمینه یخشکنها» اعلام کرد که در سال ۲۰۲۵، تعداد «بیسابقه» ای از کشتیهای نظامی و تحقیقاتی چین در قطب شمال حضور داشتند که در آبهای ایالات متحده یا نزدیک به آنها فعالیت میکردند.
«گسترش مداوم ناوگان یخشکن چین میتواند چالشی برای حاکمیت دریایی ایالات متحده ایجاد کند، اگر عملیاتهای آینده چین خارج از چارچوبهای قانونی باشد»، بر اساس سندی که سیاستها و توسعه نیروی کار ایالات متحده در زمینه یخشکنها را شرح میدهد — کشتیای که میتواند از میان یخهای منجمد عبور کند.
فسیلهای قطب شمال نشان میدهند صافی یخی بهاندازهای که پیشتر تصور میشد، پایدار نیست، به گفته دانشمندان
وزارت امنیت داخلی میگوید برنامهای برای رفع کمبود سازندگان کشتی در ایالات متحده دارد.
گارد ساحلی و وزارت امنیت داخلی تأمین مالی و ساخت یخشکنها را برای رقابت با کشورهایی مانند چین در اولویت قرار دادهاند.

«منطقههای قطبی و آرکتیک بهطور فزایندهای برای امنیت ملی، رونق اقتصادی و رهبری جهانی ایالات متحده حائز اهمیت هستند، بهویژه در حالی که سایر کشورها توانمندیهای خود را در این مناطق گسترش میدهند»، رابرت لا، معاون استراتژی، سیاست و برنامهها در DHS، در سند مذکور گفت که دولت برنامهای بهنام «برنامه نیروی کار ملی» برای ساخت کشتیها بهصورت داخلی و همکاری با کانادا و فنلاند بهمنظور تأمین امنیت آرکتیک دارد.
لا میگوید این برنامه از طریق شراکتهای عمومی و خصوصی، «امنیت، رشد و رهبری» ایالات متحده را در آرکتیک پشتیبانی خواهد کرد.
گارد ساحلی ایالات متحده که بر آبهای آرکتیک نظارت دارد، یخشکن «USCG Cutter Storis» را بهکار گرفت؛ این نخستین یخشکن قطبی است که در بیش از ۲۵ سال اخیر بهدست آمده است.
سنا بهطرح برکناری حفاظتهای آرکتیک دوره بایدن رأی داد؛ چرا گروههای محیط زیستی نگران هستند
رپورتی بیان میکند که گارد ساحلی آمریکا برای تأمین مؤثر منافع قطبی خود در قرن ۲۱ به کشتیهای مدرن بیشتری نیاز دارد.
بر اساس گزارش، برخی چالشها وجود دارد، عمدتاً کمبود نیروی کار سازندگان کشتی در ایالات متحده و اینکه چین در زمینه ساخت کشتی، قیمتهای پایینتری ارائه میدهد و بر آمریکا پیشی میگیرد.
وزارت امنیت داخلی اعلام کرد که جذب سازندگان کشتی در ایالات متحده «بهتلاش هماهنگ نیاز دارد».
گسترش تلاشها و تعهدات فعلی به آموزش و توانمندسازی صنایع مرتبط با ساخت یخشکن، موفقیت را تضمین خواهد کرد. دولت ایالات متحده باید رویکردی جامع در نظر بگیرد که بر تقویت برنامههای موجود، گسترش گفتوگوی ذینفعان، پژوهش بر روی ابتکارات نوین و پیشنهاد ایجاد برنامههای جدید در صورت شناسایی تمرکز داشته باشد.