ترامپ برنامه دوران بایدن برای جبران مسافران در مواجهه با اختلالات پروازی را لغو می‌کند

توسط آنتونیو پِکنیو IV،

کارکنان فوربز.

پکنیو گزارشگر اخبار فوری است که به پوشش فناوری و موضوعات دیگر می‌پردازد.

خلاصه

دولت ترامپ بر اساس یک پرونده، قانون دوران بایدن را که هدفش اعمال بازپرداخت‌های ساده برای مسافرانی بود که با اختلالات قابل‌توجه پرواز مواجه می‌شوند، حذف می‌کند؛ این تصمیم برای شرکت‌های هواپیمایی یک پیروزی محسوب می‌شود.

تاخیرهای خطوط هوایی در آمریکا
دپارتمان حمل‌ونقل در یک پرونده جمعه‌ای اعلام کرد که قانون بازپرداخت باید حذف شود. (عکس توسط آرون شوارتز/تصاویر خاورمیانه/AFP از طریق Getty Images) تصاویر خاورمیانه/AFP از طریق Getty Images

نکات کلیدی

دپارتمان حمل‌ونقل در این پرونده اظهار کرد که اختیار اجرای چارچوب پیشنهادی دولت بایدن را ندارد و اضافه کرد که الزامی برای بازپرداخت «باید حذف شود».

این وزارتخانه همچنین استدلال کرد که باید اجازه داده شود شرکت‌های هواپیمایی بدون مواجهه با الزامات فدرالی در زمینه بازپرداخت، بر روی خدمات و جبران خسارت به مسافران رقابت کنند؛ او افزود که جبران اجباری «می‌تواند هزینه‌های قابل‌توجهی بر شرکت‌های هواپیمایی و همچنین بر مصرف‌کنندگان تحمیل کند».

در این پرونده آمده است: «شرکت‌های هواپیمایی انگیزه‌های قوی برای مراقبت از مسافران در زمان اختلالات جدی پرواز دارند و در حال حاضر این کار را به‌صورت داوطلبانه انجام می‌دهند».

برخی از سازمان‌های حمایت از مصرف‌کننده از طرح دولت بایدن حمایت کردند و استدلال کردند که تعهدات داوطلبانه شرکت‌های هواپیمایی برای پشتیبانی از مسافرانی که با اختلالات پروازی مواجه هستند، به‌ اندازه کافی مصرف‌کنندگان را محافظت نمی‌کند؛ زیرا شرکت‌های هواپیمایی ممکن است این تعهدات را لغو کنند یا به مسافران اطلاع ندهند.

حامیان طرح دوران بایدن همچنین اشاره کردند که خطوط هوایی بزرگ ایالات متحده تضمین جبران نقدی برای اختلالات جدی پرواز نمی‌دهند و گفتند که بازپرداخت‌های مقرره‌ای «رقابت را تشویق و عملکرد به‌موقع را بهبود می‌بخشد»، طبق پرونده جمعه‌ای.

کدام اختلالات پروازی توسط طرح بازپرداخت بایدن پوشش داده می‌شد؟

قانون به مسافران حق بازپرداخت برای پروازهای لغو شده یا به‌طور قابل‌توجه تغییر یافته می‌داد، از جمله تأخیرهای داخلی بیش از سه ساعت، پروازهایی که از فرودگاهی دیگر آغاز یا به مقصد می‌رسند و افزایش تعداد پروازهای اتصال‌دهنده. این طرح همچنین شامل بازپرداخت هزینه‌های بار ثبت‌شده مسافران می‌شد، در صورتی که چمدان‌ها ظرف ۱۲ ساعت پس از رسیدن پرواز داخلی به گیت تحویل داده نشوند. همچنین در صورتی که شرکت‌های هواپیمایی خدمات اضافی که مسافر برای آن هزینه کرده بود، مانند وای‌فای، انتخاب صندلی یا سرگرمی در‑پرواز، ارائه ندهند، بازپرداخت اعمال می‌شد.

شادی رضایی

از دوران کودکی عاشق سفر کردن بودم و دوست دارم وقتی درباره مکان‌های دیدنی دنیا محتوایی تولید می‌کنم، عشق حاصل از اون رو به شما هم منتقل کنم. امیدوارم از مطالعه مطالب من لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا