کمبود کارکنان در ۳۵ مرکز کنترل ترافیک هوایی، سفرها را مختل کرده است

تنها چند روز پس از آنکه کنترلرها به دلیل تعطیلی دولت اولین حقوق کامل خود را دریافت نکردند، مشکلات رو به افزایش است.

فردی در فرودگاه بین‌المللی اورلاندو در فلوریدا به صفحه‌ای نگاه می‌کند که بیش از دوازده پرواز لغوشده و بسیاری پروازهای با تأخیر را نشان می‌دهد.
پروازهای لغوشده و با تأخیر، که با رنگ قرمز مشخص شده‌اند، بر روی تابلوی اطلاعات فرودگاه بین‌المللی اورلاندو در روز پنجشنبه.

کمبود کنترلرهای ترافیک هوایی که در دوران تعطیلی دولت بدون حقوق کار می‌کنند، عصر جمعه باعث ایجاد تأخیرهای زنجیره‌ای در فرودگاه‌های سراسر ایالات متحده شد.

اداره هوانوردی فدرال (FAA) روز جمعه از کمبود نیرو در ۳۵ مرکز، شامل فرودگاه‌ها و سایر تأسیسات کنترل ترافیک هوایی، خبر داد. در همان روز، رئیس اتحادیه کنترلرهای ترافیک هوایی، که پیش از این ایده تأثیر عدم پرداخت حقوق بر اختلالات را رد کرده بود، از کنگره خواست تا با تصویب یک قطعنامه استمراری، دولت را بازگشایی کند و بدین ترتیب عملاً از رویکرد جمهوری‌خواهان کنگره حمایت کرد.

تا شامگاه، FAA گزارش داد که کمبود کارکنان باعث تأخیرهای قابل توجهی در پروازهای خروجی به مقصد هر سه فرودگاه اصلی منطقه نیویورک و همچنین فرودگاه‌های بزرگ بوستون، دالاس، هیوستون، نشویل، فینیکس، سان‌فرانسیسکو و واشنگتن دی.سی. شده است. در برخی فرودگاه‌ها، از جمله لاگواردیا و جان اف. کندی، میانگین تأخیر در پروازهای ورودی به بیش از دو ساعت می‌رسید. این کمبود نیرو همچنین بر تأسیساتی که ترافیک هوایی بین فرودگاه‌ها و در مناطق دارای چندین فرودگاه را مدیریت می‌کنند، تأثیر گذاشته بود.

این اختلالات گسترده به دنبال یک شب پر هرج‌ومرج در سفرهای هوایی در روز پنجشنبه رخ داد؛ زمانی که FAA اعلام کرد انتظار نمی‌رود هیچ کنترلر دارای مجوزی برای شیفت عصر در فرودگاه بین‌المللی اورلاندو حاضر شود. این موضوع سازمان را مجبور به اتخاذ تدابیر اضطراری کرد که منجر به تأخیرهای سرایتی در فرودگاه‌های سراسر ساحل شرقی شد.

این مشکلات فزاینده تنها چند روز پس از آن آشکار شد که کنترلرها اولین حقوق کامل خود را به دلیل تعطیلی دولت دریافت نکردند؛ این در حالی بود که دو هفته پیش حقوقی جزئی به آن‌ها پرداخت شده بود. به نظر می‌رسد عدم دریافت این حقوق باعث شد تا اتحادیه نمایندگان کنترلرها گامی نادر برداشته و از رویکرد یکی از احزاب برای پایان دادن به این بن‌بست حمایت کند.

نیک دنیلز، رئیس انجمن ملی کنترلرهای ترافیک هوایی، بعدازظهر جمعه در بیانیه‌ای گفت: «کنگره باید با تصویب یک قطعنامه استمراری بدون پیش‌شرط (CR) فوراً به تعطیلی دولت پایان دهد، اطمینان حاصل کند که تمام افرادی که در طول این تعطیلی طولانی‌مدت حقوقی دریافت نکرده‌اند، غرامت خود را می‌گیرند و سپس وارد مذاکرات دوحزبی بر سر دیگر مسائل مبرم پیش روی ملت ما شوند.»

در حالی که جمهوری‌خواهان برای پایان دادن به تعطیلی دولت، بر تصویب یک قطعنامه استمراری «بدون پیش‌شرط» اصرار دارند، دموکرات‌ها تأکید می‌کنند که هر لایحه‌ای برای بازگشایی دولت باید شامل تمدید یارانه‌های افرادی باشد که بیمه درمانی خود را از طریق بازارهای عمومی خریداری می‌کنند تا از افزایش قابل توجه هزینه‌ها برای مصرف‌کنندگان جلوگیری شود.

نیروی کار اداره هوانوردی فدرال متشکل از حدود ۱۱,۰۰۰ کنترلر ترافیک هوایی دارای مجوز، درگیر مناقشه بر سر تعطیلی دولت فدرال شده است که اکنون دومین تعطیلی طولانی‌مدت تاریخ بوده و وارد دومین ماه خود می‌شود.

مقامات ارشد دولت ترامپ بارها بر وضعیت دشوار کنترلرها تأکید کرده‌اند که حتی پیش از آغاز تعطیلی دولت نیز برای جبران کمبود شدید نیرو، اضافه‌کاری می‌کردند و اکنون هفته‌هاست که با وجود الزام به حضور در محل کار، حقوقی دریافت نکرده‌اند. مقامات گفتند که این شرایط ترکیبی، بسیاری را با مشکل مالی مواجه کرده و مجبورشان کرده است تا برای تأمین مخارج، به‌ویژه از روز سه‌شنبه که اولین حقوق کامل خود را از دست دادند، به مشاغل جانبی روی بیاورند.

روز پنجشنبه، جی‌دی ونس، معاون رئیس‌جمهور و شان دافی، وزیر حمل‌ونقل، هشدار دادند که اگر تعطیلی دولت تا ماه نوامبر، یعنی زمان اوج سفرهای تعطیلات، ادامه یابد، تأخیر پروازها افزایش خواهد یافت و توانایی مسافران برای رسیدن به مقاصدشان متزلزل‌تر خواهد شد. این اظهارات دو روز پس از آن بیان شد که رئیس اتحادیه کنترلرهای ترافیک هوایی گفت استرس‌های وارد بر اعضای این اتحادیه، سیستم حمل‌ونقل هوایی کشور را «کمتر ایمن» کرده است.

مقامات اظهار داشتند که افزایش فصلی پروازها و شروع هوای زمستانی، فشار مضاعفی بر کنترلرهایی که پیش از این نیز تحت فشار بوده‌اند وارد خواهد کرد و همزمان، بحران مالی ناشی از تعطیلی دولت برای آنها غیرقابل تحمل خواهد شد. آقای دافی این هفته چندین بار گفته است که هرچند ممکن است برخی کنترلرها پس‌انداز کافی برای تحمل یک حقوق پرداخت‌نشده را داشته باشند، اما تعداد کمی از آنها منابع لازم برای گذر از دومین حقوق پرداخت‌نشده را خواهند داشت.

کنترلرها این هفته پیام خود را به گوش مردم رساندند و با حضور در تعدادی از فرودگاه‌های بزرگ، بروشورهایی توزیع کردند و از مسافران خواستند تا نمایندگان خود در کنگره را برای پایان دادن به این بن‌بست تحت فشار قرار دهند. آقای دنیلز که این ماه در کنار آقای دافی در انظار عمومی ظاهر شده است، این ایده را که کنترلرها با امتناع از حضور در محل کار، خود دست به کار شوند، رد کرده و تأکید کرده است که چنین اقدام جمعی غیرقانونی خواهد بود.

اداره هوانوردی فدرال (FAA) زمانی محدودیت‌های پروازی اعمال می‌کند که مراکز ترافیک هوایی به «آستانه کمبود نیرو» برسند؛ یعنی نقطه‌ای که این سازمان برج‌های مراقبت را برای پاسخگویی به حجم ترافیک برنامه‌ریزی‌شده، فاقد کارکنان کافی می‌داند. از آنجایی که FAA در حال حاضر حدود ۳,۰۰۰ موقعیت شغلی خالی برای کنترلرها دارد، بسیاری از برج‌های مراقبت بسیار نزدیک به این آستانه فعالیت می‌کنند. این بدان معناست که هرگونه غیبت غیرمنتظره – چه به دلیل بیماری یا نگرانی‌های مرتبط با تعطیلی دولت – می‌تواند این سازمان را مجبور به کاهش یا توقف ترافیک هوایی کند که نتیجه آن تأخیرهای انباشته خواهد بود.

در حالی که FAA دلیلی برای غیبت‌های روز جمعه منتشر نکرده است، کارشناسان می‌گویند به نظر می‌رسد گسترش تأخیرها به صورت طبیعی رخ داده است.

مایکل مک‌کورمیک، استاد مدیریت ترافیک هوایی در دانشگاه هوانوردی امبری-ریدل، گفت: «تأثیر این وضعیت با گذشت زمان و افزایش برنامه‌های تأخیر زمینی به دلیل کمبود نیرو در حال رشد است. اما من هیچ نشانه‌ای از فعالیت سازمان‌یافته برای کاهش سرعت کار نمی‌بینم.»

کارون دمیرجیان یک خبرنگار حوزه اخبار فوری برای تایمز است.

کریستین چانگ یک خبرنگار تایمز است که حوزه خطوط هوایی و سفرهای مصرف‌کنندگان را پوشش می‌دهد.

شادی رضایی

از دوران کودکی عاشق سفر کردن بودم و دوست دارم وقتی درباره مکان‌های دیدنی دنیا محتوایی تولید می‌کنم، عشق حاصل از اون رو به شما هم منتقل کنم. امیدوارم از مطالعه مطالب من لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + هجده =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا