کلمبوس برای کارگردانی دنباله جدید کلاسیک ۱۹۸۴ برادران وارنر نیز روی کار آمده و استودیو روز پنجشنبه آن را برای اکران در سال ۲۰۲۷ تاریخگذاری کرده است.

زک لیپوفسکی و آدام بی. اشتاین در حال یادگیری این هستند که چرا نباید یک موگوای را خیس کرد.
این جفت کارگردان پشت موفقیت ترسناک تابستانی مقصد نهایی: خطوط خونی با کریس کلمبوس برای نوشتن قسمت جدید سینمایی گریملینز، مجموعه کمدی ترسناک برادران وارنر که موجودات کوچک شیطان ویژگی آن است، همکاری کردهاند، ریپورتر هالیوود گزارش داده است.
این توسعه در حالی رخ میدهد که پروژه سینمایی با سرعت کامل در وارنرز پیش میرود و استودیو روز پنجشنبه در تماس درآمدی اعلام کرد که فیلم را برای ۱۹ نوامبر ۲۰۲۷ تاریخگذاری کرده است.
کریستی مکوسکو کریگر و هالی باریو از امبلین اینترتینمنت این پروژه را تولید میکنند، همچنین کلمبوس، مایکل بارناتان و مارک رادلایف از طریق بنر خود، ۲۶th استریت پیکچرز. استیون اسپیلبرگ برای تولید اجرایی بازمیگردد.
لیپوفسکی و اشتاین با کلمبوس به عنوان تیم نویسندگی کار میکنند. کلمبوس فیلم اصلی ۱۹۸۴ را نوشت (اما در دنباله ۱۹۹۰، گریملینز ۲: دسته جدید، شرکت نکرد) و قرار است این قسمت جدید را کارگردانی کند. فیلمنامهای از کلمبوس از حداقل سال ۲۰۱۷ در حال توسعه بوده — توبی هالبروکس و کارل السوورث پیشنویسهای قبلی را نوشتهاند — و پیوستن لیپوفسکی و اشتاین، که به لطف خطوط خونی در هالیوود بسیار مورد تقاضا هستند، جرقهای الکتریکی برای پروژه است.
در مورد بازگشتش به گریملینز، کلمبوس به ریپورتر هالیوود گفت: “من پر از موجی عظیم از الهام و شور هستم، در حالی که به این سفر سینمایی قدم میگذارم. افتخاری است که با استیون اسپیلبرگ و برادران وارنر دوباره متحد شوم، در حالی که این فصل جدید گریملینز را برای نسل جدیدی از تماشاگران سینما میآوریم که تمام هیجانهای این ماجراجویی بزرگ را روی پرده بزرگ تجربه خواهند کرد.”
“کمتر عنوانی به اندازه گریملینز محبوب و نمادین است و ما فراتر از هیجان هستیم تا آن را برای طرفداران مادامالعمر و نسل کاملاً جدید بازگردانیم،” جسی ارمن، رئیس توسعه و تولید وارنرز گفت. “افتخاری است که در کنار استیون (اسپیلبرگ)، کریس (کلمبوس) و کل تیم خلاق کار کنیم و منتظر هستیم تا تماشاگران جادو، هرجومرج و قلب گریملینز را در سال ۲۰۲۷ روی پرده بزرگ تجربه کنند.”
با خطوط خونی، لیپوفسکی و اشتاین یک عنوان راکد وارنرز را احیا کردند و اولین فیلم مقصد نهایی را در حدود ۱۴ سال کارگردانی کردند. این فیلم که در ماه مه اکران شد، ۳۱۵.۰ میلیون دلار در سراسر جهان با بودجهای حدود ۵۰ میلیون دلار فروش کرد و نه تنها پرفروشترین قسمت مجموعه شد بلکه بهترین نقد را نیز دریافت کرد. این دو به خاطر کار کارگردانیشان شناخته شدهاند، اما فرصت نوشتن روی مجموعهای که هر دویشان در کودکی عاشقش بودند و همکاری با کلمبوس، که کلاسیک دهه ۱۹۸۰ گوینز را نوشت و خانه تنها را کارگردانی کرد، بیش از حد خوب بود تا از دست برود. لیپوفسکی و اشتاین هنوز پروژه کارگردانی بعدیشان را انتخاب نکردهاند اما استودیوها به شدت در حال پیگیریشان هستند.

فیلم اصلی گریملینز، کارگردانی جو دانته، داستان جوانی را روایت میکند که موجودی بامزه و پشمالو و منحصربهفرد را از پدرش به عنوان هدیه دریافت میکند و آن را گیزمو مینامد. این حیوان خانگی با سه قانون همراه است: آن را از نور دور نگه دارید، نگذارید با آب تماس پیدا کند و بعد از نیمهشب به آن غذا ندهید. البته همه این قوانین شکسته میشوند و به زودی جهنم در شهر کوچک قهرمان رها میشود، در حالی که نه تنها موگوایهای جدیدی ظاهر میشوند که توسط استریپ بدخلق رهبری میشوند، بلکه آنها به قاتلان خزنده تبدیل میشوند.
این فیلم در همان آخر هفته شکارچیان روح اکران شد و هر دو به موفقیت رسیدند و جایگاهی در فرهنگ عامه دهه ۱۹۸۰ گذاشتند. دانته برای دنباله بازگشت، اما کلمبوس نه.
مجموعه و مالکیت معنوی برای دههها به خواب رفت، اما گاهبهگاه صحبت از فیلم سوم احتمالی مطرح میشد. در سال ۲۰۲۳، اچبیاو مکس مجموعه انیمیشنی گریملینز: دسته وحشی را منتشر کرد. دانته درگیر این مجموعه بود و سال گذشته، با راهاندازی فصل دوم، در مورد چشمانداز فیلم سوم نظر داد.
“این به مخاطبان بستگی دارد،” او به تیاچآر در مورد شانس فیلم سوم گفت. “واقعیت این است که این دارایی خیلی بزرگ است که کسی چیزی از آن نسازد. اما برای مردم سخت بوده که بفهمند، ‘دقیقاً چطور میخواهیم این کار را بکنیم؟’”
به نظر میرسد لیپوفسکی و اشتاین، و همچنین کلمبوس و وارنرز، پاسخی پیدا کردهاند.