شرکتهای گردشگری چینی در هفتههای اخیر با رشد چشمگیر در رزروهای مرتبط با روسیه مواجه شدهاند؛ در حالی که مسافران بهدلیل کشمکش دیپلماتیک همچنان از ژاپن دور میمانند

در حالی که مسافران چینی بهطور انبوه برنامههای سفر به ژاپن را در میانهٔ کشمکش دیپلماتیک لغو میکنند، بهنظر میرسد بسیاری به سمت یک مقصد جایگزین – روسیه – میچرخند.
شرکتهای گردشگری چینی در هفتههای اخیر نسبت به همان دورهٔ سال گذشته، افزایش چشمگیری در رزروهای پرواز و هتل مرتبط با روسیه گزارش دادند؛ تحلیلگران میگویند مناظر زمستانی این کشور، جایگزینی طبیعی برای مقاصد پرطرفدار ژاپن چون جزیرهٔ شمالی هوکایدو است.
طبق گزارش شرکت بازاریابی و فناوری گردشگری چینتریدینگدسک، رزروهای هتل در روسیه توسط مسافران چینی در دو هفتهٔ منتهی به دوشنبه برای اقامتهای دسامبر، نسبت به سال گذشته بیش از ۵۰٪ رشد داشتهاند.
به گفتهٔ سوبرامانیا بهت، مدیرعامل شرکت، برخی از مسافرانی که قبلاً برای هوکایدو—مقصدی مشهور در چین بهدلیل اسکیسراهایاش و چشمههای گرم—رزرو کرده بودند، به دلیل آبوهوای مشابه، به روسیه روی میآوردند.
«برای مسافرانی که ابتدا هوکایدو را بهدلیل برف، مناظر زمستانی و فعالیتهای بیرونی مدنظر داشتند، جایگزینی با محصولات زمستانی روسیه—در مسکو یا سن پترزبورگ بهعلاوهٔ مناطق دوردست یا قطبی—نسبتاً آسان است، چرا که آبوهوای این مناطق و پروفیل فعالیتها بسیار مشابه است»، بهت گفت.
Fliggy، یک پلتفرم بزرگ مسافرتی چینی، اعلام کرد که رزروهای پروازی به روسیه در دو ماه گذشته تقریباً دو برابر شدهاند نسبت به همان دورهٔ سال گذشته. Fliggy متعلق به Alibaba Group Holding است که همچنین مالک South China Morning Post میباشد.