براد نیوا به عنوان «دوست گردشگری سال» مونتانا شناخته شد؛ درباره موفقیت بیگ اسکای می‌اندیشد

کارلی جانسون

توسط کارلی جانسون هماهنگ‌کننده رسانه‌های اجتماعی

انجمن اسکان‌گری و مهمان‌نوازی مونتانا در مراسم سالانه اکتبر، به براد نیوا از بیگ اسکای جایزهٔ «دوست گردشگری سال» را اعطا کرد. نیوا که در آستانهٔ پنج‌سالگی‌اش به‌عنوان مدیرعامل اتاق بازرگانی بیگ اسکای و بازدید بیگ اسکای است، در مصاحبه‌ای با EBS به دستاوردهایش تا کنون می‌نگرد. 

از زمان به‌دست گرفتن رهبری در سال ۲۰۲۰، نیوا با تکیه بر همکاری، بهبود زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی مبتنی بر داده‌ها به تقویت اقتصاد گردشگری بیگ اسکای پرداخته است. یکی از شاخص‌ترین پروژه‌های او، ایجاد توالت‌های عمومی در مرکز شهر بوده است. 

جشنواره غذا و شراب بیگ اسکای
جشنواره غذا و شراب بیگ اسکای
جشنواره غذا و شراب بیگ اسکای

«وقتی برای اولین بار رسیدم، دو سؤال پرسیدم: چه داده‌هایی دربارهٔ بازدیدکنندگان‌مان داریم و توالت‌های عمومی کجا هستند؟» نیوا در مصاحبه‌ای با EBS گفت. «در آن زمان پاسخ این بود که ما هیچ‌یک از این موارد را نداریم. داده‌ها به‌سرعت جمع‌آوری شد، ولی ساخت توالت‌های عمومی سه‌سال و نیم طول کشید.» 

این پروژه از طریق گرنت مالیات تفریحی (Resort Tax) تأمین مالی شد و با اهدای زمین و مشارکت مالی اضافی از شرکت Lone Mountain Land Company پشتیبانی شد. نیوا با شوخی افزود که اگرچه موفقیت او تا حد زیادی به توالت‌ها باز می‌گردد، اما این پروژه نماد مفهوم مهمان‌نوازی است.

براد نیوا، مدیرعامل اتاق بازرگانی بیگ اسکای و بازدید بیگ اسکای. عکسی از براد نیوا

«وقتی به کسب‌وکار گردشگری فکر می‌کنید، به مهمان‌نوازی و خوشامدگویی به مردم در شهر می‌اندیشید»، او گفت. «به عنوان جامعه‌ای مبتنی بر گردشگری، باید میهمان‌نواز باشید و در عین حال خدماتی ارائه دهید که نیازهای بازدیدکنندگان را برطرف کند.» 

او همچنین به توسعه مراقبت از مقاصد گردشگری پرداخته است تا بازدید بیگ اسکای تأثیرات گردشگری بر ساکنان محلی را مدنظر داشته و برنامه‌ریزی‌های متفکری انجام دهد که متناسب با نیازهای آن‌ها باشد.

در حال بازنگری زمان خود در بیگ اسکای، نیوا گفت که بزرگ‌ترین شگفتی‌اش مردم هستند که جامعه را به جلو می‌برند. او با افتخار از اینکه جزئی از جمعی است که بی‌توقف برای ارتقای جامعهٔ خود می‌کوشند، قدردانی می‌کند و به‌ویژه از دیوید اوکنور از صندوق مسکن جامعه بیگ اسکای، سارا گایتور از بانک غذایی جامعه بیگ اسکای و دنی بیرشواله از ناحیه مرکزی استراحتگاه بیگ اسکای یاد می‌کند. 

فراسوی بیگ اسکای، نیوا مدافع صنعت گسترده‌تر گردشگری در مونتانا است. به‌عنوان عضو هیئت‌مدیره انجمن سفر مونتانا، او امیدوار است نقش گردشگری را در توسعه اقتصادی ایالت تقویت کند. 

«من واقعاً از این که گردشگری در این مباحث به حاشیه رانده می‌شود، ناامیدم»، او در اشاره به ارائه‌های قانونگذاری در خصوص توسعه اقتصادی ایالت گفت. «گردشگری هم‌اکنون اینجا حضور دارد؛ فقط باید به آن آب بدهیم تا به رشد ادامه دهد.» 

نیوا بیگ اسکای را به‌عنوان یک الگو برتر برای صنعت گردشگری در سرتاسر مونتانا می‌بیند. به‌تازگی این منطقه توسط اکسپدیا به‌عنوان برترین مقصد اسکی سال ۲۰۲۶ و توسط Condé Nast Traveler به‌عنوان دومین اسکی‌پست در غرب رتبه‌بندی شده است. او عملکرد قوی مالیات تفریحی این منطقه — جمع‌آوری ۳٪ که از سال ۲۰۲۱ تقریباً دو برابر شده است — را به‌واسطهٔ پذیرش مداوم بازدیدکنندگان هر سال نسبت می‌دهد. 

در چشم‌انداز آینده، نیوا بر همکاری جامعه و حفظ تعادل بین نیازهای بازدیدکنندگان و اولویت‌های محلی متمرکز است. «وقتی گردشگری به‌صورت مسئولانه مدیریت شود، شغل ایجاد می‌کند، کسب‌وکارها را حمایت می‌کند و می‌تواند جوامع را تقویت نماید»، او افزود.

شادی رضایی

از دوران کودکی عاشق سفر کردن بودم و دوست دارم وقتی درباره مکان‌های دیدنی دنیا محتوایی تولید می‌کنم، عشق حاصل از اون رو به شما هم منتقل کنم. امیدوارم از مطالعه مطالب من لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا