تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند شهرهای آمریکا پس از جام جهانی، رشد چشمگیری در گردشگری تجربه خواهند کرد

طبق برآوردهای Tourism Economics، ارائه‌دهنده داده‌های جهانی گردشگری، هواداران فوتبال که برای تماشای جام جهانی ۲۰۲۶، برگزار شده در آمریکای شمالی، به ایالات متحده سفر می‌کنند، هزینه‌های گردشگری در یازده شهر میزبانی را به‌طور قابل‌توجهی افزایش داده و به اقتصادهای محلی رونقی چشمگیر می‌بخشند.

بر اساس برآوردهای Tourism Economics، تورنمنت جهانی فوتبال که هر چهار سال یک‌بار برگزار می‌شود، انتظار می‌رود ۱٫۲ میلیون بازدیدکننده بین‌المللی را جذب کند؛ این افراد شامل تماشاگران، همراهان غیر بلیطی آنان، نمایندگان تیم‌های ملی، مسئولان مسابقه و دیگر افراد می‌شوند.

جام جهانی در تاریخ ۱۲ ژوئن در لس‌آنجلس آغاز می‌شود. بین ۷۰ تا ۷۸ مسابقه در یازده شهر ایالات متحده برگزار خواهد شد؛ علاوه بر این، ۲۶ مسابقه دیگر در مکزیک و کانادا برنامه‌ریزی شده‌اند. فینال‌ها در استادیوم مت‌لاین واقع در ایست رادرفورد، نیوجرسی، در تاریخ ۱۹ ژوئیه برگزار می‌شود.

به‌دستورات فیفا، شهرهای مترو ایالات متحده‌ای که میهمان مسابقات خواهند شد عبارتند از: آتلانتا؛ بوستون؛ دالاس؛ هوستون؛ کانزاس سیتی، میزوری؛ لس‌آنجلس؛ میامی؛ نیویورک/نیوجرسی؛ فیلادلفیا؛ منطقه خلیج سن‌فرانسویسکو؛ و سیاتل.

طبق گفته‌های Tourism Economics، ایالات متحده پس از یک سال رکودی در گردشگری بین‌المللی در سال ۲۰۲۵، انتظار دارد سال آینده از افزایش بازدیدکنندگان بهره‌مند شود. پژوهشگران بیان کردند که برداشت منفی خارجی‌ها از سیاست‌های تجاری دولت ترامپ، احتمالاً بر گردشگری در آمریکا در سال جاری تأثیر منفی گذاشته است.

در سال ۲۰۲۵، ایالات متحده شاهد ۶٫۳٪ کاهش در تعداد بازدیدکنندگان بین‌المللی بود. این شرکت پیش‌بینی می‌کند که در سال آینده بازدیدهای بین‌المللی ۳٫۷٪ رشد خواهد کرد که بخشی از این رشد به جام جهانی نسبت داده می‌شود.

«عوامل مضر متعددی که بر سفرهای بین‌المللی حاکم هستند، احتمالاً توسط تمایل قوی جهانی برای شرکت در این نمایش، جبران خواهد شد»، Tourism Economics در گزارشی منتشر شده در نوامبر اظهار کرد.

گزارش دیگری از فیفا و سازمان تجارت جهانی که به ارزیابی تأثیر اقتصادی جام جهانی می‌پردازد، پیش‌بینی می‌کند که هجوم بازدیدکنندگان در شهرهای میزبانی «احتمالاً میلیاردها دلار فعالیت اقتصادی ایجاد خواهد کرد»، که باعث رونق بخش‌های مهمان‌نوازی، حمل‌ونقل و خرده‌فروشی می‌شود.

«هتل‌های شهرهای میزبانی برای دست‌یابی به رکوردهای اشغال اتاق آماده می‌شوند، در حالی که کسب‌وکارهای محلی از افزایش جریان مسافران بهره‌مند می‌گردند. فراتر از تأثیر اقتصادی، این رویداد بستری برای تبلیغ شهرهای میزبانی به‌عنوان مقصدهای گردشگری جهانی فراهم می‌آورد و نمایانی و جذابیت آن‌ها برای مسافران بین‌المللی را ارتقا می‌دهد»، به گزارش اشاره کرد.

تحلیل‌گران برآورد می‌کنند که مسافران بین‌المللی به‌طور متوسط ۱۲ روز در ایالات متحده اقامت خواهند کرد، به‌متوسط دو مسابقه شرکت می‌کنند و معمولاً بیش از ۴۰۰ دلار در هر روز هزینه می‌گذارند.

شادی رضایی

از دوران کودکی عاشق سفر کردن بودم و دوست دارم وقتی درباره مکان‌های دیدنی دنیا محتوایی تولید می‌کنم، عشق حاصل از اون رو به شما هم منتقل کنم. امیدوارم از مطالعه مطالب من لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =

دکمه بازگشت به بالا