پایانهٔ فرودگاهی به گالری برای NOMAD ابوظبی تبدیل می‌شود

نمایشگاه طراحی سرگردان درهای خود را به نسخهٔ جدیدش می‌گشاید

نوشته آلیس موربی

پایانهٔ فرودگاهی به گالری برای NOMAD ابوظبی تبدیل می‌شود
۱ از ۱۲ – از طرف نوماد
پایانهٔ فرودگاهی به گالری برای NOMAD ابوظبی تبدیل می‌شود
۲ از ۱۲ – از طرف نوماد
پایانهٔ فرودگاهی به گالری برای NOMAD ابوظبی تبدیل می‌شود
۳ از ۱۲ – از طرف نوماد
پایانهٔ فرودگاهی به گالری برای NOMAD ابوظبی تبدیل می‌شود
۴ از ۱۲ – از طرف نوماد
پایانهٔ فرودگاهی به گالری برای NOMAD ابوظبی تبدیل می‌شود
۵ از ۱۲ – از طرف نوماد
پایانهٔ فرودگاهی به گالری برای NOMAD ابوظبی تبدیل می‌شود
۶ از ۱۲ – از طرف نوماد
پایانهٔ فرودگاهی به گالری برای NOMAD ابوظبی تبدیل می‌شود
۷ از ۱۲ – از طرف نوماد
پایانهٔ فرودگاهی به گالری برای NOMAD ابوظبی تبدیل می‌شود
۸ از ۱۲ – از طرف نوماد
پایانهٔ فرودگاهی به گالری برای NOMAD ابوظبی تبدیل می‌شود
۹ از ۱۲ – از طرف نوماد
پایانهٔ فرودگاهی به گالری برای NOMAD ابوظبی تبدیل می‌شود
۱۰ از ۱۲ – از طرف نوماد
پایانهٔ فرودگاهی به گالری برای NOMAD ابوظبی تبدیل می‌شود
۱۱ از ۱۲ – از طرف نوماد
پایانهٔ فرودگاهی به گالری برای NOMAD ابوظبی تبدیل می‌شود
۱۲ از ۱۲ – از طرف نوماد

از زمان تأسیس در سال ۲۰۱۷، نمایشگاه طراحی NOMAD برترین آثار بازار کلکسیون‌ها را به مکان‌های ویژه‌ای منتقل کرده است؛ از اقامتگاه پیشین کارل لاگرفلد تا پالیس بول نمادین در کن.

اکنون، نمایشگاه طراحی «سرگردان» در پایانهٔ تاریخی ترمینال ۱ فرودگاه بین‌المللی زاید مستقر شده است.

نمادگرای مدرنیسم خلیج فارس، این معماری توسط پل آندرئو طراحی شده و نمایشگاه فضای معروف سالن دایره‌ای و راهروهای قوسی را به خود اختصاص داده است.

در سراسر این فضا، گالری‌های بین‌المللی برجسته‌ای نظیر گالری FUMI و Nilufar در کنار گالری‌های منطقه‌ای و استعدادهای نوظهور قرار گرفته‌اند.

شورای صنایع معاصر Irthi که به حفظ و بازآفرینی هنرهای دستی اماراتی می‌پردازد، با هنرمند و طراح مکزیکی ریکاردو رندون همکاری داشته است؛ در همین حال، اتاق AP نمایش «ریشه‌ها» را از هنرمند ایرانی مقیم دوبی، روهام شمه‌خ، به نمایش می‌گذارد.

پایانهٔ فرودگاهی به گالری برای NOMAD ابوظبی تبدیل می‌شود

«دسته‌بندی‌ها و موضوعاتی را شامل می‌شود که به‌طور اندیشناکی و شهودی با مجموعه‌ای از شیوه‌های خلاقانه درگیر می‌شوند (یعنی طیف وسیعی از هنرمندان و طراحان، فرم‌های هنری، دوره‌ها و مبدأ جغرافیایی)؛ NOMAD ابوظبی چشم‌انداز متمایزی چندوجهی را برمی‌انگیزد»، نیکولا بلوانس‑لوکمپته، مدیر بنیادین، گفت.

پروژهٔ جدیدی به نام «Departures» به‌صورت نصب بزرگ‌مقیاس راه‌اندازی شده است. این بخش که در سالن خروجی قرار دارد، بر آثار بزرگ و مخصوص مکان نور می‌اندازد.

در جای دیگری، بوتیگا وِنِتا نمایش «مقاصد» را ارائه می‌دهد؛ این نمایش منتخب شامل آثار هشت طراح از شمال آفریقا و خاورمیانه است، و مایسون پیرِیه‑جوئه نصب «همزیستی» اثر فرمافانتیسما را به نمایش می‌گذارد.

«مانند خود NOMAD، ابوظبی تعادلی بین احترام عمیق به میراث و آرزوهای جسورانه و آینده‌نگر برقرار می‌کند»، بلوانس‑لوکمپته افزود.

«چندین منظر فرهنگی غنی این شهر، که توسط منطقه فرهنگی سادیات و مؤسساتی چون لوور ابوظبی محکم می‌شود، بستر پرجنب‌وجوشی برای گفت‌وگوی بین سنت‌های محلی، زیبایی‌شناسی اسلامی، و هنر و طراحی پیشرو از سرتاسر جهان فراهم می‌آورد.»

نمایشگاه NOMAD از ۱۹ تا ۲۲ نوامبر برگزار می‌شود. برای اطلاعات بیشتر به وب‌سایت مراجعه کنید.

شادی رضایی

از دوران کودکی عاشق سفر کردن بودم و دوست دارم وقتی درباره مکان‌های دیدنی دنیا محتوایی تولید می‌کنم، عشق حاصل از اون رو به شما هم منتقل کنم. امیدوارم از مطالعه مطالب من لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا