هواداران فوتبال که به ایالات متحده میآیند تا جام جهانی ۲۰۲۶ را که در آمریکای شمالی برگزار میشود، تماشا کنند، هزینههای گردشگری در ۱۱ شهر میزبان را افزایش میدهند و بهطور قابلتوجهی به اقتصادهای محلی کمک میرسانند، به گفته Tourism Economics، ارائهدهنده دادههای سفر جهانی.
این جام جهانی فوتبال که هر چهار سال یکبار برگزار میشود، انتظار میرود ۱.۲ میلیون بازدیدکننده بینالمللی را جذب کند؛ این بازدیدکنندگان شامل تماشاگران و همراهان غیر بلیطدارشان، نمایندگان تیمهای ملی، مسئولین مسابقه و دیگران هستند، به گفته Tourism Economics.
جام در تاریخ ۱۲ ژوئن در لس آنجلس آغاز میشود. هفتاد و هشت مسابقه در ۱۱ شهر ایالات متحده برگزار میشوند و ۲۶ مسابقه دیگر در مکزیک و کانادا برگزار خواهد شد. بازی نهایی در استادیوم متلایف در ایست رادرفورد، نیوجرسی، در تاریخ ۱۹ ژوئیه برگزار میشود.
ناحیههای متروپولیتن ایالات متحده که طبق فیفا میزبان مسابقات هستند: آتلانتا؛ بوستون؛ دالاس؛ هیوستون؛ کانزاس سیتی، میسوری؛ لس آنجلس؛ میامی؛ نیویورک/نیوجرسی؛ فیلادلفیا؛ منطقه خلیج سانفرانسیسکو؛ و سیاتل.
به گفته Tourism Economics، ایالات متحده پس از یک سال کمتحرک برای گردشگری بینالمللی در سال ۲۰۲۵، از افزایش بازدیدکنندگان در سال آینده بهرهمند خواهد شد. پژوهشگران گفتند که برداشت منفی خارجیها از سیاستهای تجاری دولت ترامپ احتمالاً بر گردشگری در ایالات متحده در امسال تأثیر منفی گذاشته است.
در سال ۲۰۲۵، ایالات متحده شاهد کاهش ۶٫۳٪ در بازدیدکنندگان بینالمللی بود. این شرکت پیشبینی میکند که بازدیدهای بینالمللی در سال آینده ۳٫۷٪ رشد داشته باشد، که بخشی از این رشد به دلیل جام جهانی است.
«چالشهای متعددی که سفر بینالمللی با آن مواجه است، احتمالاً توسط تمایل قوی جهانی برای شرکت در این نمایش جبران میشود»، Tourism Economics در گزارشی نوامبر گفت.
یک گزارش جداگانه از فیفا و سازمان تجارت جهانی که به ارزیابی تأثیر اقتصادی جام جهانی میپردازد، پیشبینی میکند که هجوم بازدیدکنندگان به شهرهای میزبانی «احتمالاً میلیاردها دلار فعالیت اقتصادی ایجاد خواهد کرد»، که بخشهای مهم مهماننوازی، حملونقل و خردهفروشی را تقویت میکند.
«هتلهای شهرهای میزبانی برای نرخ اشغال رکوردی آماده میشوند، در حالی که کسبوکارهای محلی از افزایش پدیدار رفتوآمد بهرهمند میشوند. فراتر از تأثیر اقتصادی، این رویداد بستری فراهم میکند تا شهرهای میزبانی به عنوان مقاصد گردشگری جهانی معرفی شوند و دیداریابی و جذابیت آنها برای مسافران بینالمللی ارتقا یابد»، گزارش اشاره میکند.
تحلیل تخمین میزند که مسافران بینالمللی بهطور متوسط ۱۲ روز در ایالات متحده اقامت خواهند کرد، بهطور متوسط در دو مسابقه حضور خواهند یافت و بهطور معمول بیش از ۴۰۰ دلار در هر روز هزینه میکنند.
