مهمانان در میانه‌ اقامت خود از زنجیره هتل ورشکسته‌ Sonder اخراج شدند

گتی ایمیجز: زنی که پشت به دوربین ایستاده و چمدانی را در خیابان می‌کشاند.
Getty Images

مهمانان سراسر جهان پس از اعلام ورشکستگی ناگهانی شرکت اجاره‌املاک Sonder، مجبور به ترک محل اقامت خود در میانه تعطیلات شدند.

این سقوط پس از آن رخ داد که زنجیره هتل ماریت قرارداد اجاره‌ای خود را با سوندر، یک سال پس از شروع همکاری، فسخ کرد. این همکاری اجازه می‌داد تا اتاق‌های سوندر از طریق پلتفرم‌ها و اپلیکیشن‌های رزروی ماریت رزرو شوند.

اما ماریت گفت که «خرابی سوندر» منجر به قطع همکاری با شرکت اجاره‌های کوتاه‌مدت و آپارتمان‌های سرویس‌دار شد.

یک کاربر در ردیت گفت که نتوانست به اتاق خود برگردد که وسایل‌اش در آن بود، در حالی که دیگران عکس‌هایی از خودشان حین حمل چمدان‌ها در خیابان‌ها به‌اشتراک گذاشتند و به دنبال یافتن اتاق‌های دیگری بودند.

اتاق‌های سوندر دیگر از طریق سایت و اپلیکیشن ماریت قابل رزرو نیستند. ماریت گفت که به افرادی که از بسترهای خودشان رزرو کرده‌اند کمک می‌کند، اما به کسانی که از طرف ثالث رزرو کرده‌اند توصیه می‌کند تا از طریق صادرکننده کارت اعتباری خود درخواست بازپرداخت کنند.

«سوندر با محدودیت‌های مالی شدیدی مواجه شده است که ناشی از، ضمن موارد دیگر، چالش‌های طولانی‌مدت در یکپارچه‌سازی سامانه‌ها و ترتیبات رزرو شرکت با ماریت اینترنشنال است»، سوندر در بیانیه‌ای در وب‌سایت خود اعلام کرد.

سوندر که به‌عنوان رقیبی برای Airbnb که گزینه‌های جایگزین برای هتل‌های سنتی ارائه می‌دهد، شناخته می‌شود، بر آپارتمان‌های سرویس‌دار لوکس و اقامتگاه‌های برتر متمرکز بوده است.

این شرکت که در مونترال تأسیس شد، هزاران اتاق را در بیش از ۴۰ شهر مدیریت می‌کرد؛ اما هم‌اکنون تمام این مکان‌ها بسته می‌شوند، زیرا شرکت به‌دنبال طی روند ورشکستگی در تمام حوزه‌های فعالیت خود است.

«ما از آنجا که به نقطه‌ای رسیده‌ایم که حل‌وفصل تنها مسیر عملی باقی مانده است، بسیار دل‌شکسته‌ایم»، ژانیس سیرز، مدیرعامل موقت سوندر، گفت.

او افزود که یکپارچه‌سازی آن با ماریت به‌دلیل چالش‌های غیرمنتظره در هم‌راستاسازی چارچوب‌های فناوری، به‌طور قابل‌توجهی به تعویق افتاده است و این موضوع هزینه‌های بزرگی را به بار آورده است.

او اظهار داشت که کاهش شدیدی در درآمدها ناشی از مشارکت سوندر در سیستم رزرو Bonvoy ماریت رخ داده است.

ماریت Bonvoy یک سیستم رزرو و پاداش است که توسط ماریت مدیریت می‌شود.

یک مرد گفت که هیچگونه ارتباطی دربارهٔ لغو رزرو سوندر خود دریافت نکرده و راهی برای تماس آنلاین با شرکت وجود نداشته و این موضوع «نگرانی‌های جدی» ایجاد کرده است.

«این یک آشفتگی بزرگ بود»

روب گودین این هفته به‌طور ناگهانی بدون کار شد به‌دلیل سقوط سوندر.

آقای گودین، مدیر پذیرش در هتل سوندر The Merchant در ناحیهٔ پایین منهتن شهر نیویورک، در تلاش برای کمک به یک مهمان جهت تمدید اقامت او در روز یک‌شنبه بود که با خطای غیرمنتظره‌ای در سامانه رزرو مواجه شد.

تاریخ‌های تمدید دیگر در دسترس نبودند، حتی با این‌که هتل در آن زمان تنها ۸۰٪ پر بود.

کمی بعد، مهمان دیگری به ایستگاه پذیرش آمد و ایمیلی از ماریت نشان داد که مهمان را ملزم می‌کند تا صبح روز بعد ملک را تخلیه کند، آقای گودین گفت.

آقای گودین گفت: «رهبری برای مدت‌طوالی از ما غیبت داشت»، او اضافه کرد که خودش و همکارانش برای چند ساعت دربارهٔ وضعیت در تاریکی بودند.

آقای گودین ۱۶ ساعت در املاک سوندر در روزهای یکشنبه و دوشنبه صرف کرد تا به مهمان‌ها در یافتن گزینه‌های اقامتی جایگزین کمک کند. او گفت که فقط برای نیمی از این زمان حقوق دریافت کرده است.

او گفت: «این یک آشفتگی بود. این یک آشفتگی عظیم بود»، و افزود که اکثر مهمانان در مکان او همدردی خود را نسبت به او و همکارانش ابراز کردند.

آقای گودین اکنون بیکار است. اما او می‌گوید که امیدوار است که شغل مشابهی پیدا کند، با توجه به روابطش با صاحبین ساختمان‌ها در شهر نیویورک.

او یک دختر ۸ ساله دارد که باید از او مراقبت کند و گفت: «در حال حاضر هزینه‌ برای مواجهه با این مسئله بسیار زیاد است».

املاک سوندر اغلب بدون پرسنل هستند و برای ورود مهمان‌ها به‌کدهای درب متکی‌اند. برخی افراد شکایت کردند که کدهایشان دیگر کار نمی‌کند و صاحبین به‌سرعت در دسترس نیستند تا به آن‌ها در بازیابی وسایلشان کمک کنند.

بسیاری از کاربران گفتند تنها دلیلی که با سوندر رزرو می‌کردند این بود که به‌نظر می‌رسید به‌صورت قابل‌اعتمادی توسط برند شناخته‌شده ماریت پشتیبانی می‌شود — اما اکنون احساس خیانت می‌کنند.

یک کاربر در X گفت: «ماریت بی‌فایده است»، و می‌خواست شبانه صدها دلار از او دریافت کند تا او را در یکی از هتل‌های برند Courtyard خود دوباره رزرو کند.

ماریت در وب‌سایت خود اعلام کرد که خود کارت‌های مشتریان را برای رزروهای سوندر دریافت نکرده است، اما با هماهنگی «با طرف‌های مرتبط» بازپرداخت‌ها را تسهیل خواهد کرد.

ماریت اعلام کرد که پرتفوی بیش از ۹,۷۰۰ ملک شامل ۳۰ برند در ۱۴۳ کشور دارد و مدل کسب‌وکار آن شامل بهره‌برداری از هتل‌ها، همچنین فرانچایز و لایسنس‌گذاری هتل‌ها، املاک مسکونی، تامل‌اشتراک (تایم‌شیر) و املاک اقامتی می‌باشد.

بی‌بی‌سی درخواست اظهار نظر از ماریت اینترنشنال و سوندر در خصوص شکایات مشتریان کرده است.

همچنین می‌توانید با پیروی از این لینک ارتباط برقرار کنید.

شادی رضایی

از دوران کودکی عاشق سفر کردن بودم و دوست دارم وقتی درباره مکان‌های دیدنی دنیا محتوایی تولید می‌کنم، عشق حاصل از اون رو به شما هم منتقل کنم. امیدوارم از مطالعه مطالب من لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا