توسط کاترین اسکات
فیلادلفیا (WPVI) — بهنظر میرسد مهمانان در Sonder در مرکز شهر فیلادلفیا شب بیخوابی را سپری کردهاند، زیرا با اطلاع کمتر از ۲۴ ساعت مجبور به جمعآوری وسایل و ترک محل شدند.
تمام این رخداد به دلیل اعلام ناگهانی است که برنامه وفاداری Marriott Bonvoy دیگر با این شرکت اجاره آپارتمان همکاری نمیکند.
ماریتوت ایمیلی به مهمانان در املاک Sonder فرستاد و اعلام کرد که قرارداد مجوز ماریتوت با شرکت Sonder Holdings بهدلیل تقصیر Sonder دیگر معتبر نیست.
به مهمانان در هتل The Witherspoon واقع در خیابان Juniper در مرکز شهر اطلاع داده شد که تا ساعت ۹ صبح روز دوشنبه باید تخلیه کنند.
«دیروز شنیدیم که امروز ساعت نه باید خارج شویم»، ماریا فرناندز گفت.
سندر امکانات اقامتی به سبک آپارتمان ارائه میدهد و بسیاری از مهمانان برای اقامتهای طولانی، چند ماه یا حتی سالها به اینجا میآیند.
«من پنج ماه است که اینجا هستم. من اینجا بهدلیل کارم در فیلادلفیا هستم»، میکی سیلور گفت. «بهدلیل کدهای الکترونیکی، میترسیم نتوانیم دوباره وارد ساختمان شویم. خوششانس هستم که دوستی دارم که میتواند مرا در خروج یاری کند.»
سندر در سال ۲۰۲۴ قراردادی با ماریتوت امضا کرد. اکنون که این قرارداد به پایان رسیده، سندر دیگر با برنامه وفاداری Marriott Bonvoy مرتبط نیست.
«این یک تغییر ناگهانی و تلخ است. همانطور که میدانیم، فیلادلفیا شهری گرانقیمت برای اقامت است. حال قیمتها حداقل دو برابر مبلغی است که ما پرداخت کرده بودیم»، یکی دیگر از مهمانان گفت.
ماریا فرناندز اهل گواتیمالا همراه با دوستی که بهتازگی جراحی زانو انجام داده است، در اینجا اقامت دارد. فرناندز خوشحال است که میتوانست به دوستش در جابجایی کمک کند، اما همانند بسیاری دیگر که با این نوع رفتار مواجه شدهاند، شگفتزده است.
«او پس از جراحی است و مجبور بود دو ماه اینجا بماند»، فرناندز گفت.
«فکر میکنم غیرقابل تصور است که یک نهاد تجاری بتواند اینگونه با انسانها رفتار کند»، بونی استراس گفت.
«نمیفهمم اینچطور ممکن است؛ چطور میتوانند یکبار همهٔ کارمندان را اخراج کنند و به همه بگویند تا صبح تخلیه کنند. این واقعاً دیوانهکننده است»، دکتر مایک گینس گفت.
مهمانانی که رزرو آینده دارند و از طریق ماریتوت رزرو کردهاند میتوانند انتظار بازپرداخت ودیعهٔ خود را از ماریتوت داشته باشند.
اگر رزرو خود را از طریق شخص ثالث انجام دادهاید، ماریتوت به مهمانان اطلاع میدهد که برای دریافت بازپرداخت باید با آن سازمان تماس بگیرند.