سوغاتی های ویتنام

ویتنام، کشوری در جنوب شرقی آسیا با فرهنگ و تاریخی بسیار غنی است که هر ساله میزبان میلیون ها گردشگر از سراسر جهان می باشد. با گسترش صنعت گردشگری در ویتنام، تور ویتنام و مسافرت به آنجا ، یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری جهان تبدیل شده است.

ویتنام با مناظر طبیعی فوق العاده، آثار تاریخی و فرهنگی، غذاهای محلی خوشمزه و سوغاتی های منحصر به فرد، گردشگران را به خود جذب می کند. تور ویتنام به عنوان یک فرصت منحصر به فرد برای آشنایی با فرهنگ و زندگی مردم محلی، طبیعت زیبا و آثار تاریخی این کشور شناخته می شوند. آیا شما هم تمایل دارید تا تور ویتنام را تجربه کنید و لحظاتی خاطره انگیز را در این سرزمین زیبا به یاد بسپارید؟

معرفی سوغاتی های ویتنام

منسوجات بومی ویتنام

ویتنام دارای تنوع غنی از اقوام است که هنوز هم به شیوه گذشتگان خود، زندگی و امرار معاش می کنند. منسوجات بومی را که دست رنج این افراد است، می توانید از فروشنده های شناخته شده تهیه کرده و به حفظ شیوه زندگی و مهارت های هنری آنها کمک کنید. 

پوسترهای تاریخی

پوسترهای تاریخی، در اکثر نقاط ویتنام یافت می شوند. به ویژه هانوی پایتخت ویتنام، می توانید به راحتی آنها را پیدا کنید. این پوسترها را می توانید برای یادگاری به خانه خود ببرید و روی دیوار اتاق خود، خاطراتی از جنگ جسورانه ویتنام یا گذشته ملی گرایانه مردم این کشور را استفاده کنید. 

چاپستیک

چاپستیک ها یکی از مهمترین سوغاتی ها در شرق آسیا به حساب می آیند و در ویتنام نیز، بسیار محبوب می باشند. بعد از ماجراجویی های خود در جاهای دیدنی ویتنام، مجموعه ای از چاپستیک ها را به عنوان یادگاری از غذاهای بومی که میل کردید، تهیه کنید. 

محصولات ابریشمی

می توانید انواع محصولات ابریشمی از جمله پارچه تا لباس را با قیمت مناسب در هانوی تهیه کنید. بهترین مکان برای خرید ابریشم اصیل ویتنامی، در خیابان هانگ گای یا خیابان ابریشم می باشد. 

قهوه ویتنام

ویتنام بزرگترین صادرکننده قهوه روبوستا در جهان است که قهوه ویتنام را به یکی از محبوب ترین سوغاتی های ویتنام تبدیل می کند. قهوه ویتنام یکی دیگر از سوغات ویتنام است و به خصوص برای علاقه مندان به قهوه، می تواند فرصتی باشد تا طعم قهوه ویتنام را نیز بچشند. 

چای ویتنام

در حالی که ویتنام بیشتر به خاطر قهوه اش مشهور است، چای ویتنامی نیز طعم خاص و جالبی دارد. تقریباً در هر طعمی که فکرش را بکنید، چای ویتنامی وجود دارد! می توانید یک چای با طعم خاص را به عنوان سوغات ویتنام یا یادگاری برای خود تهیه کنید و خاطرات سفر خود را با یک فنجان چای به یاد بیاورید.

فانوس های کاغذی

فانوس های کاغذی با شکل ساده خود، یک سوغاتی بسیار دوست داشتنی در ویتنام می باشند. این فانوس های سنتی را به اتاق خود ببرید و حس سنت شرق آسیا و ویتنام را به اتاق خواب خود بدهید. 

نقاشی سنتی دونگ هو

نقاشی دونگ هو، روی کاغذ سنتی Dó طراحی یا چاپ می شود. Dó یک کاغذ سنتی دست ساز است که از پوست درختی به نام Rhamnoneuron Balansae تهیه می شود. این نقاشی ها فولکلور قدیمی را به تصویر می کشند و تاریخ، تخیل و هنر ویتنام را بازگو می کنند. 

لباس سنتی ویتنام

C:\Users\IHC\Desktop\New folder (2)\2.JPG

آئو دای دارای آستین های بلند، یقه ایستاده و درزهای کناری تا کمر است و معمولاً با شلوارهای سبک پالازو پوشیده می شود. پوشیدن این لباس بیشتر در مراسم عروسی و تعطیلات تت سال نو ویتنام رواج بیشتری دارد اما در روزهای عادی نیز می توانید ببینید. 

دامن های همونگ

اگر سفر به روستای ساپا را در برنامه خود دارید، فرصت خرید یک دامن خاص به سبک همونگ را به عنوان سوغاتی ویتنام از دست ندهید. این دامن های رنگارنگ برای زنان همونگ که در روستاهای دورافتاده ساپا و سایر استان های شمالی ویتنام زندگی می کنند، است. 

عروسک و ماسک

این ماسک ها که از بامبو، برگ های نخل و لاک ساخته شده اند، یکی از سوغات محبوب ویتنام به خصوص در مناطق شمال می باشد.  عروسک ها و ماسک ها در جشنواره ها و تئاترهای سنتی ویتنام کاربرد زیادی دارند. این ماسک ها و عروسک ها، افسانه ها و شخصیت های داستانی قدیمی ویتنام را به تصویر می کشند.

محصولات بامبو

C:\Users\IHC\Desktop\New folder (2)\images.jpg

ظروف و سبدهای بامبو از جمله محصولاتی می باشند که می توانید با قیمت مناسب و در انواع طرح ها تهیه کنید. نی بامبو، در بین مردم محلی و گردشگران ویتنام بسیار محبوب است و محصولات زیادی را می توانید پیدا کنید که با نی بامبو ساخته شده می باشد.

ادویه جات ویتنام

ادویه جات ویتنامی هدیه ای عالی برای افرادی است که عاشق آشپزی می باشند. فلفل جزیره فو کوک، معروف ترین ادویه ویتنام است که می توانید تهیه کنید.

کلاه مخروطی – نون لا

C:\Users\IHC\Desktop\New folder (2)\361517_223.jpg

کلاه های مخروطی کلاسیک یا نقاشی شده، در اکثر فروشگاه های سوغاتی وجود دارند و نماد شبح ویتنامی می باشند. این کلاه را معمولا روی سر افرادی که در شالیزارهای برنج و روی آب کار می کنند، مشاهده خواهید کرد.

تا اینجا شما را با سوغاتی های معروف ویتنام آشنا کردیم و توصبه می کنیم پس از بازدید از مکان های گردشگری ویتنام حتما از مراکز خرید و سوغاتی ها دیدن کنید تا سفرتان تکمیل شود! شما کدام مورد را بیشتر دوست داشتید؟ می توانید در بخش نظرات در این باره با ما و دیگر خوانندگان صحبت کنید.

شادی رضایی

از دوران کودکی عاشق سفر کردن بودم و دوست دارم وقتی درباره مکان‌های دیدنی دنیا محتوایی تولید می‌کنم، عشق حاصل از اون رو به شما هم منتقل کنم. امیدوارم از مطالعه مطالب من لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 10 =

دکمه بازگشت به بالا