عجایب کشور کنیا چیست؟ معرفی عجایب هفتگانه کنیا

کنیا یک کشور آفریقایی با مجموعه ای از پارک ها و ذخایر ملی است که تجربه های فراوانی از حیات وحش و طبیعت را برای علاقه‌مندان ارائه می‌کند. کشف عجایب کشور کنیا و تجربه های بی نظیر در اینجا، کار دشواری نیست. چرا که کنیا، نماد تجربه هایی از جنس آفریقا است و در صدر لیست اکثر گردشگران برای سفر به این قاره قرار دارد و در تور کنیا می توانید سفر به این کشور را تجربه کنید.

عجایب کشور کنیا

انتخاب از میان جاذبه های طبیعی که سفر به کنیا به بازدیدکنندگان ارائه می دهد و جزو عجایب کشور کنیا باشد، دشوار است. بنابراین طبق رسم انتخاب عجایب هفتگانه، میخواهیم عجایب هفتگانه کنیا را معرفی کنیم. بازدید از کنیا همچنین به شما امکان می دهد یکی از هیجان انگیزترین ویژگی های ۷ عجایب طبیعی قاره آفریقا را در این کشور تجربه کنید.

مهاجرت بزرگ

مهاجرت بزرگ به عنوان یکی از رخدادهای طبیعی برجسته در تمام آفریقا و شاید جهان به شمار می رود. اگرچه حیوانات زیادی در این ذخیره گاه ملی وجود دارند، اما در مهاجرت میلیونی، بیش از ۱/۵ میلیون وایلدبیست و بیش از ۲۵۰ هزار گورخر مهاجرت می کنند. این مهاجرت، بزرگترین مهاجرت پستانداران در جهان به شمار می رود.

بیشتر مهاجرت بزرگ، در پارک ملی سرنگتی در تانزانیا رخ می دهد، اما بخش مهمی از مهاجرت، در کنیا رخ می دهد که یکی از هیجان انگیزترین بخش های مهاجرت بزرگ می باشد: یعنی عبور حیوانات از رودخانه مارا. تماشای عبور هزاران حیوان وحشی از رودخانه مارا، یکی از جاذبه های هیجان انگیز برای سافاری مخصوص علاقه‌مندان به طبیعت و حیات وحش است.

در رودخانه مارا یک اتفاق عجیب رخ می دهد: نبرد وایلدبیست ها و گورخرها با شیرها و پلنگ ها در هنگام عبور از رودخانه. آنها برای بقا می جنگند و ادامه می دهند و در مسیر رودخانه، باید چالش عبور از رودخانه را بدون تسلیم شدن در برابر تمساح ها، به پایان برسانند.

دریاچه تورکانا

دریاچه تورکانا بزرگترین دریاچه بیابانی جهان، بزرگترین دریاچه قلیایی جهان و چهارمین دریاچه نمکی بزرگ جهان است. این ویژگی ها، دریاچه تورکانا را به یکی از عجایب کشور کنیا تبدیل می کند.

این دریاچه به دلیل جمعیت زیاد کروکودیل های نیل که احتمالا بزرگترین کروکودیل ها در آفریقا باشند، خطرناک به نظر می رسد. سایر حیواناتی که در اطراف دریاچه تورکانا زندگی می کنند، شامل کرگدن سیاه، فیل، یوزپلنگ، اوریکس، گورخر، تاپی، زرافه و آهو است. همچنین جمعیت زیادی از لاک پشت های آبی بومی تورکانا، در این دریاچه زندگی می کنند.

پارک ماسای مارا

پارک ماسای مارا یکی از معروف ترین عجایب کنیا است و یکی از مقاصدی است که به شما امکان می دهد که نه تنها یکی از عجایب هفتگانه کنیا بلکه عجایبی از کل آفریقا را تجربه کنید. زیرا مهاجرت بزرگ از رودخانه مارا در پارک ملی ماسای مارا می گذرد.

ماسایی مارا یک ذخیره گاه حیات وحش و شامل جنگل‌ها، بوته‌ها و ساوانا است که حیوانات مختلف در محل زندگی خود، آزادانه شکار می کنند و برای بقای خود می جنگند. ماسای مارا به عنوان یکی از بهترین مکان ها برای دیدن شیر، پلنگ، و یوزپلنگ شناخته شده است.

ماسای مارا محل زندگی انواع حیات وحش شامل شیر، پلنگ، فیل، بوفالو، کرگدن، تمساح و اسب آبی است که به این معنی است که اگر خوش شانس باشید، همه حیوانات بزرگ آفریقا را تماشا خواهید کرد. برخی دیگر از حیات وحش ماسای مارا عبارتند از: یوزپلنگ، شغال، کفتار، روباه گوش خفاشی، ایمپالا، زرافه، آنتلوپ روان و هارتبیست.

کوه کنیا

کوه کنیا دومین کوه مرتفع آفریقا است و به عنوان جاذبه نمادین از شکوه نام کشور کنیا است که آن را تبدیل به یکی از عجایب کنیا می کند. کوه کنیا در حدود ۱۵۰ کیلومتری شمال شرقی نایروبی پایتخت کنیا قرار دارد و یکی از جاذبه های محبوب برای مسافران این کشور، با ۱۶ هزار بازدید کننده در سال است. کوه کنیا یک آتشفشان استراتو است و ارتفاق قله آن ۵۱۹۹ متر است و منطقه اطراف کوه به عنوان پارک ملی شناخته شده است.

ساحل دیانی

ساحل دیانی یک ساحل زیبا در منطقه مومباسا است که یکی از زیباترین سواحل آفریقا می باشد. این ساحل را به راحتی می توان در لیست عجایب کشور کنیا قرار داد. دیانی یک ساحل طولانی و تمیز با ماسه سفید است که جنگل های سرسبز آن را در آغوش گرفته اند. امواج این ساحل برای موج سواری مناسب است و جای تعجب نیست که ساحل دیانی تا این حد محبوب می باشد.

پارک ملی آمبوسلی

پارک ملی آمبوسلی یکی از محبوب ترین پارک های ملی کنیا است و دلیل آن کاملا مشخص است: وجود صدها فیل عاج بزرگ با پس زمینه بهترین مناظر آفریقا از کوه کلیمانجارو که آن را تبدیل به یکی از عجایب کنیا می کند. کلیمانجارو بلندترین قله آفریقا در مرز جنوبی آمبوسلی قرار دارد. اگر خوش شانس باشید و کوه توسط ابرها پوشیده نشود، می توانید از فیل ها با پس زمینه کلیمانجارو عکاسی کنید.

به غیر از فیل ها که برجسته ترین جاذبه آمبوسلی هستند، وایلدبیست ها و گورخرها را خواهید دید و احتمال تماشای شیرها نیز وجود دارد.

پارک ملی دریایی کیسیت

در سواحل جنوبی واسینی، پارک دریایی باشکوه کیسیت قرار دارد که شامل ذخیره‌گاه ملی دریایی مپونگوتی و دو جزیره کوچک پنگوتی است. انتخاب پارک دریایی کیسیت به عنوان آخرین مورد از عجایب هفتگانه کنیا، کار دشواری بود. چرا که عجایب کشور کنیا بسیار زیاد هستند.

پارک دریایی کیسیت، دارای صخره‌های مرجانی بکر است و امکان غواصی با فضای رنگارنگ ماهی ها و مرجان ها در زیر دریا، و امکان مشاهده دلفین‌ها و لاک‌پشت‌ها را ارائه می‌دهد. بازدید از پارک دریایی از ساحل دیانی یا ساحل واسینی قابل دسترسی است.

جمع بندی

در این مطلب، عجایب هفتگانه کنیا را معرفی کردیم. در سفر به کنیا، کاوشی در عجایب کشور کنیا و برخی از هیجان انگیزترین و بهترین تجربه های قاره آفریقا را خواهید داشت. برای بررسی تورهای طبیعت گردی خارجی از جمله به کنیا، می توانید از طریق مجموعه های گردشگری معتبر مانند نارون اکوتور اقدام نمایید.

شادی رضایی

از دوران کودکی عاشق سفر کردن بودم و دوست دارم وقتی درباره مکان‌های دیدنی دنیا محتوایی تولید می‌کنم، عشق حاصل از اون رو به شما هم منتقل کنم. امیدوارم از مطالعه مطالب من لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 13 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا