تجربه واقعی بازدید از جزیره آختامار در وان

در تابستان گذشته، تصمیم گرفتم که به وان، یکی از جواهرهای زیبای ترکیه، سفر کنم. از زمانی که این تصمیم را گرفته بودم، همیشه در ذهنم جزیره‌ی آختامار به عنوان یک مقصد رویایی برای بازدید وجود داشت. افسوس‌آور بود که در سفرهای گذشته‌ام به ترکیه، این جزیره را نادیده گرفته بودم.

من در خیابان‌های پر شور و شلوغ وان قدم گذاشتم و با طعم لذت‌بخش چای ترکیه‌ای، تاریخ و فرهنگ این شهر فراموش‌نشدنی را آغاز کردم. اما آنقدر که با تاریخ و جلوه‌های فرهنگی وان آشنا شدم، دلم برای یک تجربه‌ی آبی در جزیره‌ای به نام آختامار تنگ شده بود.

از وان به سمت شمال غربی کشور حرکت کردم. در آختامار، که به عنوان جواهره‌ای دریایی در میان آب‌های بکر و خیره‌کنندهٔ بحران مرمره واقع شده بود، زیبایی‌های طبیعی با جلبهای تاریخی به چشم می‌خورد.

به ساحل آختامار رسیدم و از اولین لحظه با آب‌های آبی کریستالی این جزیره آشنا شدم. زیرا چشمانم را در آب آختامار فرو کردم، همه چیز دور و برم را فراموش کردم. این آبچشمه‌های طبیعی به چشم می‌خوردند و احساس می‌کردم که در یک بهشت زمینی قرار گرفته‌ام.

سپس به کمک یک قایق سنتی، جزئی از جاده‌های آبی آختامار را طی کردم. منظره‌های خیره‌کننده از قلعه‌ها و ساختمان‌های باستانی که در ساحل جا افتاده بودند، دلم را با شگفتی پر کرد. افسوس کردم که چرا این زیبایی‌ها را از دیدم عبور کرده بودم.

در سفرم به آختامار، با مردم مهربان و صمیمی این جزیره آشنا شدم. آن‌ها به من داستان‌هایی از تاریخ و فرهنگ آختامار را گفتند که همچنان در گوشم به یادآوری می‌شوند.

بازگشتم به وان با خاطرات فراوان از جزیره‌ی آختامار. آنجا نه تنها یک گردشگر بلکه یک مسافر بودم که در زیبایی‌های طبیعی و فرهنگ جایی غرق شده بود که هر لحظه از آن برایم به یادماندنی بود.

تذکر مهم: محتوای ارائه شده در قسمت تجربیات کاربران و سفرنامه‌ها، توسط کاربران و خوانندگان محترم تریپ لایک نوشته شده و ما هیچگونه دخل و تصرفی را در آنها به عمل نیاورده‌ایم. با توجه اینکه سلایق افراد عموما با یکدیگر متفاوت است، هر فردی پارامترها و معیارهای خاص خود را برای تعریف یک تجربه سفر خوب یا بد دارد. لذا پیشنهاد تریپ لایک این است که اینگونه مطالب را صرفا به دید یک راهنمای کمکی مطالعه کنید و چنانچه قصد سفر به مقصد مورد نظر را دارید، حتما از کارشناسان و مشاوران خبره استفاده بفرمایید. همچنین شما هم اگر تمایل دارید تجربه خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید، می‌توانید به بخش سفرنامه من مراجعه بفرمایید.

شادی رضایی

از دوران کودکی عاشق سفر کردن بودم و دوست دارم وقتی درباره مکان‌های دیدنی دنیا محتوایی تولید می‌کنم، عشق حاصل از اون رو به شما هم منتقل کنم. امیدوارم از مطالعه مطالب من لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا